POZNAŃ-FRANOWO: Aby polepszyć dojazd z Franowa do Ronda Śródka i Ronda Rataje od 14 listopada autobus linii nr 184 kursować będzie z wjazdem na pętlę Franowo.
Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie linią nr 190, która ma także duże znaczenie w obsłudze północnej części Poznania (w zastępstwie za remontowaną trasę PST), ZTM szuka możliwości wzmocnienia również tego tego połączenia.
ZTM informuje też, że trafionym pomysłem było skoordynowanie tras tramwajowych linii numer 1 i 18 z liniami numer 5 i 11. Dzięki temu pasażerowie mają zapewnione dogodne przesiadki z linii obsługujących trasę przez tzw Górny Taras Rataj (GTR) na Franowo (linie 1 i 18) na tramwaje jadące w kierunku Ronda Rataje lub ulicą Hetmańską.
Obserwacje wykazały wzrost frekwencji na linii 1 o 20 proc., na linii 18 o 30 proc., co spowodowane było większą liczbą pasażerów na przystanku Os. Czecha. Na liniach 1 i 18 na Górnym Tarasie Rataj nie odnotowano jednak nadmiernego zatłoczenia, a napełnienia w komunikacyjnym szczycie nie przekraczały 60 proc. pojemności tramwajów.
Poprawnie obsługiwany jest także ciąg komunikacyjny Os. Lecha – Os. Tysiąclecia – Rondo Rataje przez linie autobusowe nr 154, 162, 181, 190 i 196. Najwyraźniej frekwencja wzrosła tu na linii 181 (ale linia ta wcześniej wykazywała ją na poziomie 20 proc., obecnie nie przekracza poziomu 40 proc.) oraz na linii nr 190 (napełnienia do 60 proc.). Na liniach nr 157 i 184 na ul. Baraniaka nie stwierdzono znaczącego wzrostu frekwencji – czytamy w komunikacie ZTM.
Fot. Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu