SZYBCIEJ NA A2

AKTUALNOŚCI

POZNAŃ I OKOLICE: 15 stycznia na odcinku A2 między Poznaniem i Koninem wprowadzono videotolling, czyli automatyczny system opłat oparty na rozpoznawaniu tablic rejestracyjnych pojazdów.

Oznacza to brak konieczności podjeżdżania do okienka i płacenia kartą lub gotówką. System działa  na bramkach w podpoznańskich Nagradowicach, Słupcy i Lądku.

Od teraz wystarczy zarejestrować swój pojazd w aplikacji Autopay i aktywować usługę. Jeśli wcześniej korzystaliśmy z tej aplikacji na innych trasach, wystarczy aktywować usługę videotollingu na A2. Na bramkach autostradowych kierowcy korzystający z aplikacji będą korzystać z pasów przeznaczonych wyłącznie do videotollingu. 

– To skrajne lewe pasy z oznakowaniem poziomym w postaci strzałek i kamery, ikoną kamery na pomarańczowym tle nad bramką oraz symbolem przekreślonego kasjera. Kamery automatycznie odczytują tablice rejestracyjne pojazdu. Aby przejechać przez te bramki, należy być użytkownikiem systemu obsługującego płatności za pośrednictwem videotollingu (np. być aktywnym użytkownikiem aplikacji Autopay) – wyjaśnia zarządca trasy.

System opłat na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl oraz Nowy Tomyśl – Konin jest inny, dlatego procedurę wprowadzenia opłat poprzez videotolling podzielono. 

– Na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl obowiązuje system opłat zamknięty, z którego wpływy odprowadzane są do budżetu Państwa. Natomiast odcinek Nowy Tomyśl – Konin wiąże umowa koncesyjna oparta o system opłat rzeczywistych z pełnym ryzykiem ruchu i przychodów całkowicie po stronie koncesjonariusza. Ze względu na nakładanie się obu systemów rozliczeń na odcinku PPO Nowy Tomyśl – PPO Gołuski, wprowadzenie usługi videotollingu jest możliwe tylko w miejscach poboru opłat w Nagradowicach, Lądku oraz Słupcy – tłumaczy portalowi epoznan.pl Rafał Popowski, menedżer ds. ruchu i poboru opłat w spółce Autostrada Wielkopolska S.A.

Od rana, 15 stycznia trwają testy nowego systemu. Autostrada Wielkopolska informuje, że tego samego dnia zacznie od działać w aplikacji od godzin popołudniowych.

Fot. Autostrada Wielkopolska