POZNAŃ-SZCZEPANKOWO/POKRZYWNO: 1 czerwca wchodzi w życie zmiana w tymczasowej organizacji ruchu w rejonie ulicy Pokrzywno oraz przebudowywanego skrzyżowania ulic Szczepankowo, Michałowo i Ługańskiej. Ma ona usprawnić poruszanie się w okolicy prowadzonej inwestycji.
W trakcie monitoringu, wprowadzonej 9 maja 2023 roku w tym rejonie tymczasowej organizacji ruchu na poznańskim Szczepankowie, zauważono m.in., że kierowcy dużych samochodów ciężarowych łamią przepisy skręcając w ul. Iłowską. W związku z tym od 1 czerwca znak B5 (zakaz wjazdu samochodów ciężarowych) zostanie zamontowany na ul. Ługańskiej, bezpośrednio za skrzyżowaniem z ul. Bodawską. Zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych pozwoli uniknąć wjazdu ciężarówek w ul. Iłowską, a kierowcy, którzy ten zakaz przeoczą, będą mogli na ul. Ługańskiej skręcić w lewo, w ul. Bodawską, i zawrócić na pobliskiej stacji paliw.
– W marcu wysłaliśmy pismo do PIM-u w sprawie planowanej inwestycji z prośbą „o informację na temat daty rozpoczęcia prac, abyśmy mogli odpowiednio przygotować się na czas trwania modernizacji skrzyżowania. Ponadto, zwracamy się z prośbą o przesłanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, który uwzględni potrzeby mieszkańców oraz kierowców poruszających się po tej części miasta oraz szczegółowego harmonogramu planowanych robót. Tymczasem na terenie naszego Osiedla rozmieszczane są oznakowania mówiące o zmianie organizacji ruchu bez wiedzy jednostki pomocniczej – Rady Osiedla. Jest to wyraźne zignorowanie Rady i w związku z tym zostanie skierowana skarga do Prezydenta Miasta – informuje Krzysztof Filipiak, przewodniczący Zarządu Osiedla Szczepankowo-Spławie-Krzesinki w Poznaniu.
Efektem inwestycji będzie rondo, dzięki któremu do ruchu będzie można włączyć się w sposób płynny i bardziej bezpieczny niż do tej pory. Zostanie ono dowiązane do istniejącego ciągu pieszo-rowerowego na ul. Ługańskiej oraz drogi dla rowerów w kierunku południowo-wschodnim na ul. Szczepankowo. Dzięki temu rozwiązaniu rowerzyści będą mieli możliwość bezpiecznego włączenia się do ogólnego ruchu i jazdy na rondzie w każdym kierunku.
W rejonie skrzyżowania, zgodnie ze standardami Miasta Poznania, zaplanowano nawierzchnię fakturową dla pieszych z niepełnosprawnościami. Do wykonawcy należeć będzie też przeprowadzenie niezbędnych robót elektrycznych, telekomunikacyjnych i sanitarnych oraz zagospodarowanie terenu roślinnością – informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W związku z postępem prac związanych z przebudową ul. Pokrzywno w Poznaniu 1 czerwca zmienia się też organizacja ruchu w rejonie tej inwestycji.
W pobliżu skrzyżowania z ul. Sanocką w Poznaniu prace przeniosą się na drugą stronę ul. Pokrzywno, na której zostanie utrzymany ruch wahadłowy. Niemożliwy będzie wlot z ul. Pokrzywno w ul. Sanocką, która od czwartku będzie ulicą bez przejazdu. Dojazd do niej zapewni objazd poprowadzony ulicami Torową i Krzywoustego. Lokalizacja przystanków autobusowych zlokalizowanych na ul. Pokrzywno w rejonie skrzyżowania z ul. Sanocką zostanie nieznacznie przesunięta na północ. Kierowcy zmierzający z ul. Sanockiej do centrum będą mogli poruszać się drogą równoległą do ul. Krzywoustego, a za węzłem Krzesiny równoległą do Autostrady Wolności do ul. Pokrzywno i dalej ul. Torową, pod ul. Krzywoustego do ronda Szczepankowo.
Ruch wahadłowy zostanie utrzymany również na odcinku ul. Pokrzywno po północnej stronie skrzyżowania z ulicami Dębicką i Strzyżowską, na którym prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Przystanki autobusowe zlokalizowane w tym rejonie zostaną przeniesione na odcinek ul. Pokrzywno leżący na południe od tego skrzyżowania.
Na obu odcinkach, na których będzie obowiązywał ruch wahadłowy, wykonawca robót zapewni dojazd do leżących przy nich posesji – informuje spółka PIM.
Fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie, Czytelnik