POZNAŃ-STAROŁĘKA: Łącznik planowany jest po południowej stronie mostu Przemysła I. Przebudowana Wartostrada wzdłuż wschodniego brzegu rzeki zostanie powiązana z trasą pieszo-rowerową w ciągu południowej nitki ul. Hetmańskiej – będzie można wjechać rowerem czy też wejść pieszo na most Przemysła I.
Miasto informuje, że takie połączenie łatwi użytkownikom dostęp do Wartostrady, a w drugą stronę – umożliwi wygodny dojazd np. do ronda Starołęka. Łącznik będzie liczył ponad 160 metrów długości, zostanie oświetlony, w planach jest też budowa monitoringu. Termin rozpoczęcia prac jest uzależniony od uzyskania wszystkich niezbędnych do tego decyzji administracyjnych.
W przyszłości Wartostrada wydłuży się na południe. Aktualnie prowadzone są prace projektowe dotyczące odcinka od Mostu Przemysła I w kierunku Dębiny, niemal do Lubonia. Trwają również prace projektowe, które obejmują planowany łącznik Wartostrady z ul. Chwaliszewo.
Jak informuje Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta, prowadzone są działania zmierzające do zapewnienia finansowania budowy Wartostrady na południe w kierunku Dębiny oraz na północ w stronę granicy z gminą Suchy Las. Zakresy te zgłoszone zostały jako planowane do dofinansowania w przyszłej unijnej perspektywie finansowej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych 2021+ – czytamy na stronie poznan.pl.
Fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie