POZNAŃ/BOGUCIN: 12 maja 2025, na ulicy Gnieźnieńskiej w podpoznańskim Bogucinie (Ligowcu) został wprowadzony ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną. Prace zaczęły się też na ul. Obornickiej w Poznaniu. Oznacza to spore utrudnienia w ruchu.
Aquanet informuje, że związku z budową kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na ul. Obornickiej w Poznaniu wprowadzony będzie ruch wahadłowy. Utrudnienia rozpoczną się w poniedziałek 12 maja i potrwają do września. W pierwszym etapie zajęty został pas jezdni ul. Obornickiej w kierunku Obornik Wlkp. na wysokości skrzyżowania z ulicami Hulewiczów i Drwęskiego. Wylot z ul. Hulewiczów będzie zamknięty, a objazd do tej ulicy zostanie poprowadzony trasami: w kierunku Obornik Wlkp.: ul. Obornicka – ul. Jaroczyńskiego – ul. Stróżyńskiego – ul. Hulewiczów; w kierunku ronda Obornickiego: ul. Obornicka – ul. Mateckiego – ul. Bł. Marka z Aviano – ul. Stróżyńskiego – ul. Hulewiczów,
Nie ma możliwości wyjazdu z ul. Drwęskiego na ul. Obornicką. Ponownie udostępniony zostanie przejazd kolejowo-drogowy przez ul. Sucholeską. Ruch ul. Obornicką odbywać się będzie wahadłowo i będzie sterowany ręcznie lub za pomocą sygnalizacji świetlnej. Prace na tym odcinku zaplanowano do 9 czerwca.
Z kolei w związku z realizowanym zadaniem inwestycyjnym o nazwie „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 194 na odcinku Poznań – węzeł S5 Gniezno Południe (była droga krajowa nr 5) w miejscowości Ligowiec wraz z rozbiórką istniejącego wiaduktu i budową nowych wiaduktów nad linią kolejową nr 395 Zieliniec-Kiekrz”, Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu informuje o wprowadzeniu ruchu wahadłowego. Od 12 maja wprowadzono tam ruch wahadłowy w miejscu przebudowywanego wiaduktu może generować spore korki. Ruch będzie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. Korek w kierunku Poznania zaczyna się rano już w podpoznańskiej Kobylnicy.
Inwestycja przebiega w ciągu drogi wojewódzkiej nr 194 i obejmuje odcinek o długości 128 m oraz budowę wiaduktów nad linią kolejową Zieliniec – Kiekrz. „W ramach rozbudowy drogi zaplanowano budowę drogi dojazdowej (dodatkowa jezdnia drogi wojewódzkiej) wraz z wiaduktem nad linią kolejową oraz rozbiórkę istniejącego wiaduktu nad linią kolejową i budowę nowego wiaduktu. Droga dojazdowa wraz z wiaduktem będzie pełniła rolę drogi objazdowej podczas rozbiórki istniejącego i budowy nowego wiaduktu w ciągu drogi wojewódzkiej”– informowali przedstawiciele WZDW w Poznaniu.
Jak podano, po zakończeniu prac wiadukt na drodze dojazdowej będzie wykorzystywany wyłącznie do bezpiecznego ruchu pieszych, z dopuszczeniem ruchu rowerowego. Nowy wiadukt zaprojektowano jako konstrukcję dwujezdniową – z główną jezdnią przebiegającą w ciągu drogi wojewódzkiej Poznań – węzeł S5 Gniezno Południe oraz drugą, położoną na południe od niej, przeznaczoną do obsługi ruchu lokalnego.
Zgodnie z informacją udostępnioną przez WZDW w Poznaniu, taka organizacja ruchu ma potrwać do końca 2025 roku.
Fot. WZDW w Poznaniu