POZNAŃ-SZCZEPANKOWO: Niebawem będą kolejne zmiany organizacji ruchu przed zakorkowanym rondem na ul. Torowej w Poznaniu.
Od kilku miesięcy kierowcy tracą sporo czasu w korkach, aby wjechać na poznańskie Szczepankowo.
– Coraz częściej zdarza się, że auta stoją już na całej długości Wiaduktu Franowo. Po zmianie oznakowania na Rondzie Szczepankowo im. Mycielskich miało być lepiej, ale nic się nie zmieniło – napisał do redakcji Wieści z Okolicy Czytelnik.
– Porażka. Stare oznakowanie lepiej się sprawdziło – napisał w komentarzu czytelnik Kajetan.
– Zmienić pasy na prawo i prosto, wydłużyć drugi pas ruchu do zjazdu z wiaduktu albo zrobić drugi zjazd na Spławie to ruch by się rozłożył…osoby że Spławia, Tulec i Gowarzewa miałyby alternatywę. Zamknięcie przejazdu na Ostrowską przez stację benzynową za zajazdem na Tulce też przyczyniło się do tych korków – napisała na naszym Facebook’u czytelniczka Anna.
Rondo Mycielskich na Szczepankowie od dawna jest w obrębie zainteresowań zarówno Zarządu Dróg Miejskich, jak i Miejskiego Inżyniera Ruchu.
– Od połowy 2023 roku na rondzie Mycielskich obowiązują zmiany, których celem była poprawa przepustowości oraz bezpieczeństwa przejazdu. Wprowadzono m.in. oznakowanie pionowe i poziome poprawiające czytelność ronda oraz ograniczające zagrożenia w miejscu, w którym okresowo kumuluje się duży ruch z pięciu wlotów, w tym z trasy katowickiej – tłumaczył w styczniu br. portalowi epoznan.pl Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu.– W kwietniu będzie zmiana organizacji ruchu polegająca na umożliwieniu jazdy z prawego pasa ul. Torowej w Ostrowską – informuje na Fanpage Wieści z Okolicy Krzysztof Filipiak, przewodniczący Zarządu Osiedla Szczepankowo-Spławie-Krzesinki.
Sprawą zajęła się też sąsiednia Rada Osiedla z poznańskich Krzesin.
– Z ostatnich informacji od ZDM wynika, że czekają z malowaniem oznakowania poziomego na odpowiednie warunki atmosferyczne – informuje Mariusz Szlendak, przewodniczący Zarządu Osiedla Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo.
Radni z sąsiednich Krzesin informują, że przedstawione kartogramy ruchu wskazują na organicznie przepustowości wlotu ulicy Torowej w odniesieniu do roku 2022, odpowiednio 11% dla szczytu porannego oraz 12% dla szczytu popołudniowego. – Porównywanie danych z roku 2022 z bieżącymi jest trochę karkołomne, ale daje częściowo obraz sytuacji. Należy zdawać sobie sprawę z ograniczonej przepustowości Ronda Mycielskich, jednak pewna rezerwa jest jeszcze do wykorzystania pod warunkiem wprowadzenia drobnych zmian kosmetycznych /struktura kierunkowa/ na wlocie z ulicy Torowej. Na planach sytuacyjnych wskazano proponowane zmiany takie jak m.in. zmiana struktury kierunkowej na wlocie, cofnięcie linii warunkowego zatrzymania celem poprawienia widoczności (pas dla skrętu w lewo), a także poprowadzenie ruchu po tarczy skrzyżowania. Zmiana ta poprawi przepustowość wlotu w szczycie popołudniowym, kiedy to są największe kolejki na wlocie. Niestety, ruch na rondzie jest tak duży, że nie ma możliwości zlikwidowania kolejek, ale proponowane rozwiązanie poprawi bieżącą sytuację. Proponowana zmiana w organizacji ruchu dla wlotu ulicy Torowej powinna poprawić przepustowość wlotu w odniesieniu do stanu istniejącego. Likwidacja chwilowych kolejek na ulicy Krzywoustego możliwa będzie dopiero po przebudowie skrzyżowania ul. Torowej po stronie zachodniej węzła drogowego, a także po wydłużeniu odcinka akumulacji – czytamy na Facebook’u Osiedle Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo.
Fot. Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu